Kodujemy „Inwestycja w przyszłość”

Opis innowacji – Kodujemy „Inwestycja w przyszłość”

Rok szkolny 2021/2022

„Zrób tak samo” układanie klocków zgodnie z ilustracją z wykorzystaniem LEGO 6 Klocków

„Wieża” ustawianie wieży z wykorzystaniem kubków według pokazu i instrukcji słownej

„Wieża z 6 Klocków” budowanie według instrukcji obrazkowej, z wykorzystaniem 6 Klocków LEGO

„Gra – Ściganka” – tworzenie gry, ustalanie zasad i reguł

„Zobacz, policz, połóż” zabawy z wykorzystaniem LEGO 6 Klocków, przeliczanie oczek na kostce, układanie takiej samej ilości klocków

„Gramy z LEGO” wystukiwanie dźwięków według podanego koloru, układanie sekwencji z klocków, wystukiwanie z wykorzystaniem Bum Bum Rurek

„Segregowanie według koloru” z wykorzystaniem LEGO Education Steam park oraz Lego Coding Express do tego okazał się również niezbędny Dywan Tuputan. To na jego kolorowych liniach dzieci układały Klocki LEGO jeden obok drugiego. Przeliczały w zakresie 4 oraz uczyły się gry zespołowej.

„Znajdź drogę” ustalanie drogi do przejazdu dla Robota Ozobota

„Znajdź klocki” segregowanie klocków według podanego koloru

„Zbuduj, to co ja” zabawy z wykorzystaniem LEGO, budowanie według instrukcji słownej

„Zakodowany obrazek” układanie na Macie do kodowania krążków w odpowiednich kolorach, układanie według instrukcji obrazkowej

„Wieża Moja, Wieża Twoja” ustawianie kubków według instrukcji słownej, ilustracji oraz pomysłów własnych

„Kolorowe kubeczki” segregowanie i ustawianie kubeczków według podanego koloru z wykorzystaniem Maty do kodowania

„Patrzę i wskazuję” wskazywanie takich samych klocków jakie wskazuje nauczyciel/dziecko, zwrócenie uwagi na wskazywanie klocków w odpowiedniej kolejności

„Nasze zasady” wyznaczanie drogi dla robota, zaznaczanie odpowiednich kodów na drodze według przedstawionej instrukcji

„Kolorowe koła” rysowanie i planowanie trasy po których poruszały się roboty, zapoznanie przedszkolaków z Ozobotami

Rok szkolny 2020/2021

„Budowle” ustawianie kubków według instrukcji słownej, pokazu oraz pomysłów własnych

„Kodogranie” układanie kodu Start – Meta z wykorzystaniem puzzli z zadaniami z wykorzystaniem Ozobotów oraz puzzli

„Zakodowana droga” układanie trasy z puzzli dla robotów Ozobotów, zaprogramowanie robota w taki sposób, aby wjechał na skrzyżowaniach odpowiednimi kolorami skręcił w prawo lub w lewo w odpowiednią drogę zgodnie z kodem

„Sudoku” z wykorzystaniem kolorowych nakrywek oraz Maty Mistrzów Kodowania, praca w małych zespołach

„Znaleźć zaginione” ustalenie drogi z wykorzystaniem strzałek, utrwalenie pojęć związanych z orientacją przestrzenną

„Ustalenie drogi przez labirynt” budowanie labiryntu, postawienie ludzika na początku labiryntu, odnalezienie drogi do domu, zaznaczenie drogi przy pomocy strzałek, wykorzystanie klocków LEGO Education

„Zakodowane, odkodowane” odczytywanie zakodowanych symboli, wykorzystanie Maty Mistrzów Kodowania, kolorowe nakrywki

„Długa, dłuższa, najdłuższa” układanie trasy z puzzli dla robotów, pilnując przy tym, by spełniały określone warunki, wykorzystanie Robotów edukacyjnych Ozoboty, Puzzle do Ozobotów

„Moja konstrukcja” budowanie według wzoru, wykorzystanie zestawu LEGO Education

„Ręka lewa, ręka prawa” utrwalanie kierunków, różnicowanie strony lewej i prawej, wykorzystanie Robotów edukacyjnych Ozobotów, Karty Pracy, Markery do Ozobotów